کمپین یلدا

موشن گرافیک 2D بهترین سبک برای تبلیغات شرکت‌ها

م.دهقان آگوست 22, 2019 0 Comments

وقتی نوبت به تبلیغ برند شما می‌رسد، رسانه‌های دیجیتالی یک ضرورت هستند. ما مطالب زیادی درباره اهمیت و قدرت موشن گرافیک ها در تبلیغات دیجیتالی نوشته ایم. اما موشن گرافیک انواع مختلفی دارد و در سبک‌های مختلفی ساخته میشوند که هر کدام کارکرد خاص خود را دارند.

برای اطلاعات بیشتر مقاله انواع موشن گرافیک را مطالعه کنید.  همچنین نگاهی به کاربرد موشن گرافیک بیاندازید.

اما از چه نوع موشن گرافیکی باید برای شغل خود استفاده کنید، و چرا؟ موشن گرافیک دو بعدی 2D یک سبک سنتی در زمینه ساخت موشن گرافیک است که بهترین گزینه برای تبلیغات و برندینگ شرکت های حقوقی بزرگ میباشد. در این مقاله 9 دلیل این امر ذکر شده است.

9 دلیل که چرا موشن گرافیک 2D برای تبلیغات شرکتها بهترین گزینه است

1. یافتن استودیوی موشن گرافیک آسان است

بسیاری از استودیوهای انیمیشن گرافیکی متحرک 2D  در اقسا نقط کشور وجود دارد. چند دلیل مهم مختلف برای این امر هست. یکی از دلایل اصلی این است که افراد بیشتری آموزش دیده اند تا از نرم افزارهای رایانه ای برای ساخت ویدئو استفاده کنند.

این را مقایسه کنید با کسانی که متخصص تولید فیلم های رئال ویدئویی هستند. البته یک استودیوی انیمیشن سازی از هنرمندان با استعداد و طراحان باهوش رایانه برخوردار است. اما بسیاری از کارهای گرافیکی حرکت دو بعدی تنها با استفاده از نرم افزار کامپیوتری انجام می شود.

این استودیوها میتوانند آرم شرکت شما را بگیرد و با استفاده از کسی که میداند چگونه از Adobe After Effects استفاده کند، حرکت زیبایی به آن بدهند. این محصولات به لوگو موشن معروف هستند. البته این یک مثال بسیار ساده است ، اما نکته اینجاست که شما می توانید تنها با استفاده از نرم افزار برای متحرک سازی گرافیکی، یک فیلم عالی بدست آورید.

شما همچنین به سرعت یاد خواهید گرفت که اگرچه استودیوهای زیادی وجود دارند، تفاوت در کیفیت بین آنها محسوس است. شما نباید همیشه بر اساس قیمت آنها را مقایسه کنید. برای دیدن کار با کیفیت، توصیه می کنیم از نمونه کارهای تیم دیزاینلی بازدید کنید.

2. هزینه

نه تنها موشن گرافیک های 2D خیره کننده و تاثیر گذارند، بلکه ارزانترین روش برای ساخت موشن گرافیک تبلیغاتی هستند. انیمیشن سنتی می تواند زرق و برق دار به نظر برسد و جذابیت های خاص خود را داشته باشد ، اما هر فریم به دست یک انیماتور کشیده می شود و هزینه آن برای یک فیلم سفارشی بسیار بیشتر است.

همچنین زمان زیادی طول خواهد کشید، زیرا یک هنرمند برای هر ثانیه فیلم تقریباً 30 فریم باید ترسیم کند. این کار بسیار وقت گیری است، و همانطور که تصور می کنید، می تواند پر هزینه باشد. بودجه مناسب برای یک فیلم متحرک سنتی می تواند ده برابر بیشتر از یک موشن گرافیک 2D باشد!

فیلم های متحرک سه بعدی نیز می توانند خیره کننده به نظر برسند و کاربرد زیادی داشته باشند، اما هزینه های بالایی نیز دارند. توجه کنید وقتی از سه بعدی صحبت میکنیم، منظورمان این نیست که “عینک های سه‌بعدی خود را قرار دهید و به تماشای همه چیزهایی که در حال پرواز در بالای سر شما هستند بپردازید.” برای دیدن یک نمونه موشن سه بعدی اینجا کلیک کنید.

3. نسخه‌های تجدید نظر شده

در طی فرایند تولید، اغلب اصلاحاتی صورت می گیرد. بیشتر اوقات آنها جزئی هستند، اما حتی تجدید نظرهای جزئی باعث صرف وقت و پول می شوند.

با استفاده از گرافیک های 2D ، روند بازنگری و اصلاحات کار بسیار کمتری نسبت به سایر روش های انیمیشن دارد.

تنظیمات را می توان به سادگی انجام داد و یک طراح می تواند نتیجه را در زمان کمتری به ارمغان آورد. به عنوان مثال، بیایید فرض کنیم که باید زمان صحنه را تغییر دهیم تا پوزیشن یک شخصیت در صفحه تغییر کند و یک ثانیه بیشتر طول بکشد.

با استفاده از گرافیک های 2D ، طراح فقط باید در قسمت After Effects وارد پروژه شود، طول انیمیشن را تغییر دهد، و در اصل نرم افزار بقیه کار را انجام می دهد. اما در انیمیشن سنتی، کل این سکانس باید دوباره طراحی یا ترسیم شود. برای اضافه کردن یک ثانیه اضافه ، به 30 فریم اضافی کاراکتر نیاز دارید.

با استفاده از موشن سه‌ بعدی، هر تغییر جزئی در واقع یک تغییر اساسی است، زیرا شما با یک بعد کامل داده دیگر کار می کنید. افزودن یک ثانیه اضافی به ویدیو ممکن است یک بار در این پروژه زمان زیادی نبرد، اما ارائه آن در فیلم نهایی آن ممکن است چند ساعت طول بکشد. این امر باعث می شود تجدید نظر در یک فیلم متحرک سه بعدی فوق العاده ناکارآمد شود.

4- زمان انجام کار

جنبه دیگر زمان انجام کار است. یک موشن گرافیک دو بعدی در زمان خیلی کمتری نسبت به انیمیشن یا موشن گرافیک سه بعدی زمان خواهد برد. از طرفی به دلیل اینکه ساخت انیمیشن های سه بعدی و دست ساز بسیار سخت تر هستند، قبل از شروع کار باید تمام جزئیات را قبل از موعد تصویب کنید.

شما نمی‌توانید قبل از اینکه مشتری سفارش خود را دقیقا مطرح کند (با تمامی جزیئات) شروع به کار کنید. با استفاده از گرافیک های 2D ، انجام همان تنظیمات و جزئیات به مراتب زمان کمتری میگیرد ، بدین معنی که لازم نیست همه جزئیات قبل از انجام کار را تصویب شود.

5. پشتیبانی طولانی مدت

بعضی اوقات اصلاحات باید مدت ها بعد از نهایی شدن پروژه اتفاق بیفتد. ممکن است آرم و نام یک شرکت در سال بعد تغییر کند و آنها بخواهند همچنان از موشن گرافیک خود استفاده کنند.

همان قوانین ساده در تجدید نظر، ایجاد تغییر در پرونده پروژه موشن گرافیک 2 بعدی ، حتی سالها بعد از آن را بسیار ساده تر کرده است.

علاوه بر این، سهولت استفاده از این سیستم، رویای یک تیم بازاریابی است. تهیه ویدئویی با چندین نسخه متفاوت با تفاوت جزئی یا CTA های متناوب برای اهداف آزمایشی یا هدف قرار دادن مخاطبان مختلف، بسیار آسان و مقرون به صرفه است.

6. موشن گرافیک دو بعدی استاندارد است

حتی بزرگترین شرکت ها و مارکت های موجود در کره زمین مثل Google ، Microsoft ، Slack ، همگی از فیلم های متحرک 2D برای ویدئوهای توضیح دهنده خود استفاده می کنند. آنها پول لازم برای انجام هر کاری که بخواهند دارند، پس چرا آنها اغلب سراغ  گزینه “ارزانترین” می روند؟  

یکی از علت ها انعطاف پذیری است. موشن گرافیک دو بعدی را میتوان به سرعت تغییر داد و اصلاح کرد. مورد دیگر این است که موشن گرافیک توضیح دهنده دو بعدی شرکت، هدف اصلی که ارائه پیام است را به خوبی منتقل میکند.

این فیلم می تواند شیک و زیبا باشد ، اما هدف نهایی این است که همیشه یک محصول را تبلیغ کند ، یک ایده را معرفی کند یا یک برند را تقویت کند. موشن دو بعدی قرار نیست برنده اسکار شود. یک موشن گرافیک 2D همان چیزی است که انها لازم دارند. در واقع دارای تمامی استاندارهای لازمه میباشد.

7. سهولت تغییر در اندازه

موشن گرافیک های 2D برای تجدید نظر ساده تر است و وقتی بخواهید سایز آن را تغییر دهید کار سختی ندارید. تغییر یک فیلم ویدئویی با گرافیک دو بعدی در اندازه مناسب برای اینستاگرام ، یا نسبت تصویر 9:16 برای مشاهده در تلفن بسیار ساده است.

برای فیلم های متحرک سه بعدی، تغییرات سایز در همه مدل ها به نسبت متناسب با ابعاد مختلف، زمان بسیار زیادی را می طلبد.

8. موشن گرافیک های 2D با سایر سبک ها عالی به نظر می رسند

تصاویر متحرک دو بعدی وقتی با سایر قالب ها مخلوط می شوند جذاب هستند.  

مخلوط آنها با فیلم های سه بعدی، تخته سفید و انیمیشن های سنتی عالی به نظر می رسند. تقریباً  یکی از دلایل این امر اینست که مجموعه نرم افزارهای استاندارد صنعت  Adobe باعث می شود که یکپارچه سازی یا اضافه کردن موشن گرافیک ها در پروژه ها به راحتی انجام شود، بنابراین آنها پیشرفت کرده اند تا با همه نوع پروژه ها به خوبی کار کنند.

9. مناسب برای بیان مطالب نموداری و جدولی

به دلیل استفاده از گرافیک مبتنی بر بردار، ایجاد اینفوگرافیک، نمودارهای متحرک و جداول، ارائه آمار و موارد دیگر بسیار آسان است. با استفاده از موشن گرافیک دو بعدی، می توانید حتی به شکست های مالی در بودجه شرکت بپردازید و ان را تحلیل کنید. در واقع میتوانید از آن به عنوان جایگزین پاورپینت استفاده کنید و مطالب عددی خود را برای بقیه توضیح دهید.

نتیجه گیری

امیدواریم این مطلب ایده کاملی را در مورد اینکه چرا موشن گرافیک 2D بهترین سبک برای ویدیوی تبلیغاتی شرکت شماست، ارائه کرده باشد.  همیشه ارزانترین راه حل بهترین نیست، اما ما در عصری از فناوری زندگی می کنیم که این امر را واقعاً امکان پذیر کرده است. موشن گرافیک دو بعدی ارزان ترین و بهترین سبک برای برندینگ شرکت های بزرگ است که دارای شخصیت مستقل حقوقی می‌باشند. تا چندی پیش اگر می خواستید هر نوع ویدیوی تبلیغاتی برای ارتقاء مشاغل خود داشته باشید، گزینه های شما اندک و پرهزینه بودند. اکنون ، شما می توانید یک موشن گرافیک تبلیغاتی سفارش دهید و برند خود را در ذهن مخاطب با کمترین هزینه حک کنید.

Aboutمصطفی دهقان

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *