کمپین یلدا

کاربردهای موشن گرافیک چیست؟

م.دهقان جولای 17, 2019 0 Comments

در این مقاله در خدمت شما مخاطبان دیزاینلی هستیم با موضوع کاربردهای موشن گرافیک. کاربردهای موشن گرافیک چیست؟ چه زمانی باید از موشن گرافیک استفاده کرد؟ در کجا موشن گرافیک بازخورد بیشتری دارد؟ اصولا چه احتیاجی به موشن گرافیک است؟ در این مطلب سعی میکنیم به این سوالات پاسخ کاملی بدهیم.

اما قبل از آن شما باید بدانید که اصلا موشن گرافیک چیست؟ موشن گرافیک به زبان خیلی ساده یعنی حرکت المانهای گرافیکی (که می‌تواند به همراه صدا باشد) برای بیان و انتقال یک پیام به مخاطب.

به همین سادگی. یک چیزی شبیه انیمیشن کوتاه دو بعدی که داستان و سناریوی آن در جهت توضیح یک مطلب نوشته شده است. برای اطلاعات بیشتر در این زمینه سری به مقاله تفاوت موشن گرافیک و انیمیشن بزنید.

همچنین برای اینکه با اهمیت موشن گرافیک بیشتر آشنا شوید مقاله موشن گرافیک و اهمیت آن در تبلیغات را مطالعه کنید.

کاربردهای موشن گرافیک

موشن گرافیک‌ها کاربرد زیادی دارند. امروزه مردم زمان کافی ندارند و باید مطلب را به صورت خلاصه برای آنها بیان کرد.

در واقع موشن گرافیک با جذابیت بصری خود باعث میشود که افراد با دقت بیشتری به حرف شما توجه کنند! یک موشن گرافیک حامل پیامی است که آن را در کمترین زمان به مخاطب عرضه میکند.

اما انواع موشن گرافیک برای مقاصد مختلفی طراحی و ساخته می‌شوند که در زیر به کاربردهای مهم آن می‌پردازیم.

موشن گرافیک‌های توضیح دهنده

یکی از کاربردهای مهم موشن گرافیک توضیح یک مطلب است. در این نوع از موشن گرافیک ها یک مطلب اجتماعی یا تخصصی، به مخاطب به صورت ساده ای توضیح داده میشود.

برای مثال مطالبی مثل مراحل ثبت نام در یک سایت یا فواید ورزش کردن را در نظر بگیرید. یک موشن گرافیک می‌تواند در یک دقیقه این مطالب را به سادگی توضیح دهد.

معمولا سازمان های دولتی برای توضیح یک مسئله اجتماعی به آحاد مردم از یک موشن گرافیک استفاده میکند. زیرا موشن گرافیک برای تمامی گروه ها قابل فهم است.

تبلیغات و برندسازی

یکی دیگر از کاربردهای مهم موشن گرافیک، بحث تبلیغات و برندسازی است.

شما برای معرفی خدمات و محصولات خود باید تبلیغات کنید. اهمیت تبلیغات بسیار زیاد است و امروزه سهم موشن گرافیک ها در تبلیغات محصولات مختلف رشد چشمگیری پیدا کرده است.

همچنین یک موشن گرافیک قابلیت خلق کارکتر دارد و این کاراکتر می‌تواند نماد یک محصول خاصی شود. برای روشن شدن این موضوع شما را یاد کاراکتر “میمون چیتوز” می اندازم. این نماد سازی یکی از کاربردهای موشن گرافیک است که در بحث برندینگ بسیار حائز اهمیت است.

همچین ساخت لوگو موشن که نماد تجاری یک شرکت است از کاربردهای دیگر تکنیک های موشن گرافیک است که باز هم در بحث برند سازی میتواند مفید باشد.

به هر حال موشن گرافیک های تبلیغاتی، دسته مهمی از ویدئوهای تبلیغاتی محسوب می‌شوند.

اینفوگرافیک های متحرک

یکی دیگر از کاربردهای موشن گرافیک ساخت اینفوگرافیک‌های متحرک است. با موشن گرافیک می‌توانید انواع نمودارها و جداول را در یک اینفوگرافیک متحرک جذاب برای مخاطبان نمایش دهید.

شما می‌توانید در این نوع از اینفوگرافیک ها بر نکات کلیدی تاکید بیشتری کنید. قطعا جذابیت‌های یک اینفوگرافیک متحرک بسیار بیشتر از یک اینفوگرافیک معمولی است.

ساخت گیف و بنر متحرک

یکی از جالب ترین کاربرد‌های موشن گرافیک ساخت گیف و بنرهای متحرک است. بنرهای تبلیغاتی و گیف‌های کارتونی انواع مختلفی دارند و می توان آنها را یکی از انواع موشن گرافیک هم به شمار آورد.

یکی از کاربردهای متداول گیف، استفاده از آن به عنوان پست در شبکه های اجتماعی است که به واسطه متحرک بودنشان می‌توانند بینندگان را جذب کنند.

این پست ها از سایر پست ها که به صورت ایستا هستند بیش تر جلب توجه می کنند و بازخورد بیشتری خواهند داشت. همچنین از گیف میتوان به شکل بنر تبلیغاتی در وب سایتهای مختلف استفاده کرد.

چه زمانی و در کجا از موشن گرافیک استفاده کنیم؟

با وجود اینکه شما در حال حاضر اطلاعات زیادی در مورد کاربردهای موشن گرافیک پیدا کرده اید، ممکن است هنوز شک داشته باشید در مورد اینکه آیا یک موشن گرافیک مناسب برای نیازهای شما است یا خیر. چند ثانیه وقت بگذارید تا به شما بگویم کی و در کجا باید از موشن گرافیک استفاده کرد.

اگر پاسخ شما به سوالات زیر مثبت است، آنجا همان جایی است که باید از یک موشن گرافیک استفاده کنید.

آیا شرکت شما یک برند رسمی و حرفه ای دارد؟

اگر محصول یا خدماتی که به فروش می رسانید نیاز به یک روح حرفه ای در ارتباطات خود دارند، باید یک موشن گرافیک برای بازاریابی خود در نظر بگیرید.

آیا شما نیاز دارید یک مطلب پیچیده را به شکل جذابی توضیح دهید؟

فیلم های گرافیکی بهترین ابزار برای ارائه مطلبی با داده های سخت مانند اعداد، نمودار ها و جداول هستند. بنابراین اگر شرکت شما نیاز به توضیح این نوع مفاهیم سخت به صورت ساده ای داشته باشد، موشن گرافیک راه حل خوبی است.

آیا میخواهید یک مطلب آموزشی را در زمان کوتاهی توضیح دهید؟

تصاویر در فرآیند یادگیری نسبت به متنهای خشک، قدرت بیشتری دارند، آیا می توانید تصور کنید که اگر این تصاویر در حال حرکت باشند، چقدر تاثیر گذاری انها بیشتر است؟ به همین دلیل موشن گرافیک یک فرصت عالی است و به شما اجازه می دهد تا مطالب اموزشی را به صورت جالبی به مخاطب عرضه کنید.

آیا شرکت شما در زمینه IT فعالیت میکند؟

موشن گرافیک برای شما اختراع شده است. این فرمت ویدئویی می تواند به شما کمک کند که اطلاعات انتزاعی را به یک نوع اطلاعات قابل درک تر و جذاب تر تبدیل کنید.

آیا میخواهید یک پست متفاوت مرتبط با کسب و کار خود در شبکه های اجتماعی قرار دهید؟

همان طور که گفتیم، یکی از کاربردهای موشن گرافیک تبلیغات است. یک موشن گرافیک تبلیغاتی بسازید و در شبکه های اجتماعی منتشر کنید. این کار بسیار متفاوت خواهد بود.  

Aboutمصطفی دهقان

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *